Kokemukset ja arvostelut
21 tuotearvostelua
- Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Hinta-laatusuhteen aatelia
Kolme vuotta olen tällaista käyttänyt. Yksi lamppu on vaihdettu, sekin takuuseen. Muuten on vaan nautittu hienosta kuvanlaadusta päivittäin useita tunteja.
Vaikka mallilla onkin ikää, voin edelleen suositella.
TimoM, 45–54v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Hyvä projektori
Erittäin hyvän tuntuinen projektori. Optiikassa laaja säätövara. Projektori ei pidä häiritsevää meteliä käytössä. Helppokäyttöinen valikko. Laitteella ja lampulla hyvä takuu. Erinomainen kuva. Erittäin hyvä hinta/laatusuhde.
LateM, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKuvanlaatuKäyttömukavuus
Vastinetta vähille euroille
Helppo asentaa ja käyttöönottaa. Pieni lukaisu manuaaliin ja sillä pärjäsi perussäätöjen osalta.
Aika paljon tuo tulee nykyään oltua päällä. Onhan se kivempi katsoa sarjojakin isolta ruudulta.
Armalite45–54v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKuvanlaatuKäyttömukavuus
Iso mutta ei kankea.
Loistava peli. Linssin siirto ja hyvä zoomi helpotti tykin sijoittamista monella tavalla. Melko hiljainen käyntiääni, ei kuulunut pleikan hurinan takaa ollenkaan. Hyvä ja terävä kuva. Koon puolesta ei ehkä matkamalliksi sovi. Todella tyytyväinen olen muutaman päivän kovan käytön jälkeen.
Cantona35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKuvanlaatuKäyttömukavuus
Iso muttei kankea
Muutama päivä kovaa käyttöä ja olen todella tyytyväinen hankintaani! Linssinsiirto ja hyvä zoomi helpottivat huomattavasti tykin sijoituspaikan valinnassa ja kuva oli terävä ja kirkas vaikka ei tilaa täysin pimentänytkään. Käyntiääni hiljainen ja käynnistyykin nopeasti. Kokonsa puolesta ei ihan mikään matkavehje.
Kartsa35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Erittäin hyvä tykki
Täyttä vastinetta rahalle, tykki on juuri sitä mitä luvattiinkin. Halusin ostaa tykin, jossa on lens shift, mutta joka on kuitenkin kohtuullisen halpa, ja tuote on ollut hyvä.
zediM, 18–24v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Hyvä HD tykki
Linssin siirtojen ansiosta helppo asentaa mihin tahansa. Urheilun katsomiseen ei ehkä paras mahdollinen, koska kuva välkkyy jonkin verran.
Suosittelen.
sel1M, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Hennosti humiseva laatutuote.
Todella vaimea ääni myös ilman virransäästöä.
Itsellä tuote asennettu 5M päähän seinälle katon rajaan.
Antaa reilun 140" terävän kuvan.
Suosittelen todella.
Uusien lamppujen hinnatkin kohtuulliset verrattuna esim 3D tykkeihin.
SazuM, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKuvanlaatu
Hintaan nähden erinomainen Full HD projektori
Eipä juuri ole valittamista. Kuvan on terävä ja värit hyvät, käyntiääni ok ja linssinsiirrolla kuvan saa säädettyä helposti. Ainoa miinus on 3D:n puuttuminen, jos sen haluaa, pitää ostaa kalliimpi malli.
MK1974M, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Laajakulmainen FullHD videotykki
Plussaa:
- kuvanlaatu
- laajakulmainen optiikka - screenin saa isoksi lähietäisyydeltäkin.
- kuvan laajat säätömahdollisuudet
Miinusta:
- isokokoinen masiina
- valikkojen käyttölogiikka nokian symbian puhelinten tasoa
- hiukan karkea optiikan säätö kun kohdistaa kuvaa tarkasti valkokankaalle
Pjtr3000M, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Loistava kuva videotykistä
Tämä Epsonin videotykki on helppokäyttöisempi kuin aikaisempi Panasonicin tykkini. Kuvanlaatu on loistava ja käynnistyminen on nopea. Paitsi bluray-levyt myös tavalliset dvd:t antavat tällä tykilla erinomaisen kuvan. Suosittelen erinomaisen hinta-laatu-suhteen omaavaa tykkiä kaikille edullista,mutta hyvää tykkiä hankkivalle. Verkkokaupan toimitus oli lisäksi erittäin nopea.
Erkki64M, 55–64v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Hyvä Full HD -tykki edullisesti
Erittäin hyvä tykki varsinkin ensimmäiseen kotiteatteriin.
Kuvanlaatu on erinomainen ja valotehoa riitää vaikka huone ei olisikaan aivan pimeä. Hintaansa nähden hyvät säädöt kuvalle. Suosittelen!
BalronM, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Isokokoinen videotykki hyvällä zoomilla
Laitteen parhaita puolia ovat Full HD-tuki, kuvansiirto ja kattava zoomaus. Huonoimpia puolia ovat iso koko, trapetsikorjauksen ja 3D-tuen puuttuminen.
Laite on yllättävän isokokoinen eikä siksi sovi siirreltäväksi. Tarkennus onnistuu vain manuaalisesti laitteesta, niin kun muutkin kuvan säädöt. Laitteesta tulee myös hyvin kuumaa ilmaa suoraan eteenpäin, joten sen edessä oleskelu ei ole kovin miellyttävää. Kuuman ilman määrä ja laitteen tuottama ääni on huomattavasti alhaisempia eco-tilassa. Eco-tila ei toisaalta sovi valoisassa tilassa katseluun. Laitteen käyntiääni on tasainen eikä kovin häiritsevä, jos laite ei ole aivan korvan juuressa.
Laitteen kuva on tarkka (jos onnistuu tarkentamaan), mutta koska kyseessä on ensimmäinen videotykkini en voi vertailla muihin laitteisiin. Laitteessa on runsaasti kuvasäätöjä sekä neljä erilaista kuvatilaa, joista kahta (movie ja living room) vaihtelen tilan valaistuksen mukaan. Laitteessa ei ole 3D-tukea, joten kannattaa harkita tarkkaan riittääkö 2D-laite vielä tulevaisuudessakin vai onko 3D-tuki välttämätön.
Laite seisoo kolmella jalalla, joista kahta etummaista voi säätää. Kattoasennusta varten kuvan voi peilata, samoin kuin pelin kautta heijastamista. HDMI-liitäntöjä on kaksi, itse olisin tarvinnut kolme. Laitteessa ei ole ollenkaan trapetsikorjausta (keystone correction), joten se pitää sijoittaa kohtisuoraan valkokangasta vasten. Kuvaa voi siirtää melko runsaasti pystysuunnassa ja vaakasuunnassa, joten projektorin ei tarvitse sijaita keskellä valkokangasta. Kannattaa kuitenkin huomioida, että pysty- ja vaakasuunnan korjaukset ovat toisistaan riippuvia; jos kuvaa pitää sietää maksimimäärä yhden akselin suuntaan, jää säätövara toisen akselin suhteen olemattomaksi. Kuvan kokoa voi säätää melko hyvin, joten kannattaa suosiolla hankkia iso valkokangas, ettei tykin potentiaali mene hukkaan.
Jos laitteen kanssa käyttää yleiskaukosäädintä muidenkin laitteiden säätöön, kannattaa asettaa lepotilaan siirtymisen varmistus pois päältä (Settings>Display>Standby confirmation>off). Laitteen oma kaukosäädin on varsin toimiva, valkoinen ja taustavalaistu.
PKS0M, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Erinomainen projektori
300 käyttötunnin jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen projektoriin. Olen käyttänyt projektoria PC:n ja LG BP-220 Blu-Ray -soittimen kanssa.
5 metrin etäisyydeltä kuvan saa 3.5 metriä leveäksi (160" diagonaali), ja silti hiljaisimmassa Cinema+ECO -tilassa kuva on pimennetyssä huoneessa kirkas. Cinema+ECO -tilassa projektori on myös todella hiljainen: Blu-Ray -soittimessa pyörivä levy tuottaa enemmän ääntä.
Mekaaninen linssinsiirto toimii erinomaisesti, ja kuva pysyy tarkkana, vaikka projektori ei olisikaan keskellä. Mitään keystone-vääristymiä ei ole. Enää en edes harkitsisi projektorin hankkimista, jos mekaaninen linssinsiirto puuttuu (esim. Epsonin uudempi 3D-malli). Projektorin jalkojen korkeuksia voi myös säätää ruuvaamalla, joten hieman vino kuva on helppo korjata.
Kuva on pikselintarkka 1920*1080 RGB -tilassa. 60, 59.94, 50, 24, ja 23.976 Hz -virkistystaajuudet toimivat ongelmitta. Projektori synkronoituu myös 48 ja 47.95 Hz -tiloihin, vaikka se ei kerro näytönohjaimelle tukevansa niitä.
Projektori tukee myös YPbPr-tilaa, mutta sitä ei kannata käyttää PC:n kanssa. Projektori tukee sekä PC- että videosignaalitasoja (0-255 vs. 16-235), ja projektori muistaa valitun asetuksen erikseen RGB- ja YPbPr -tiloille, joten asetusta ei tarvitse jatkuvasti vaihtaa käsin, jos vaihtaa PC:n ja Blu-Ray -soittimen välillä. 12-bit color ja xvYCC toimivat Blu-Ray -soittimen kanssa.
Kaikki kuvanpilaamisominaisuudet (sharpness, DNR, overscan) saa kytkettyä pois päältä. Sharpness-asetuksesta kannattaa valita Advanced-vaihtoehto, jonka kautta terävöittämisen saa pois. 24Hz-tilassa on mahdollisuus kytkeä "2:2 pulldown" päälle/pois, mutta en ole huomannut mitään eroa liiketoistossa.
Gammasäätö on erinomainen: tummimmille sävyille voi erikseen nostaa gammaa, mikä tuo yksityiskohtia esiin. Mustan taso on OK, mutta ei täydellinen. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, elleivät kaikki huoneen seinät ole pikimustia. En ole huomannut mitään kaistoittumista liukuväreissä.
Projektori on sopinut hyvin pelaamiseen. En ole huomannut merkittävää viivettä esim. TF2:ssa.
Kaukosäädin on selkeä ja siinä on taustavalonappi, joka loistaa aina himmeästi. Kaukosäätimen pikanäppäimet on valittu huonosti, ja projektorin menua joutuu käyttämään paljon. Menu on onneksi selkeä ja toimii sulavasti.
Miinusta: kuvan kirkkaus on välillä välkkynyt Cinema+ECO -tilassa. Välkkymisen huomaa erityisesti, kun kuvan sisältö ei muutu nopeasti, ja sisältää paljon tasaisia värejä (esim. nettiä selatessa). Googlen perusteella tämä on yleinen ongelma. Välkkymisestä onneksi pääsee eroon (väliaikaisesti?) käyttämällä projektoria kirkkaammassa (ja äänekkäämmässä) tilassa jonkin aikaa.
rmveeM, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Edullinen ja hyvä
Oikein mainio tykki. Edellinen olikin kymmenen vuoden takaa, joten kuvanlaadussa suuri loikka parempaan. Mustan tasot ihan riittävät, ja pienellä säädöllä oikein hyvä kuva. Isokokoinenhan tuo on; kattoon ripustaminen hirvittäisi... :) Sen huomasin, että jos linssinsiirto on ääriasennossa, niin reunat alkavat punertua. Eli tämä kannattaa ottaa huomioon tykin sijoituksessa. Kaukosäädin rohmu, mutta looginen käyttää. Lisäplussaa vielä hiljaisesta käyntiäänestä ECO-tilassa. Nyt vain jännäämään lampun kestoa...
SahhM, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKuvanlaatuKäyttömukavuus
Rahalle reilusti vastinetta.
alle 4 metrin projektiomatkalta 135" kuva.
Kaukosäätimeen syttyy taustavalot, mutta harmillisesti vain erillisestä taustavalonapista.
Melutaso varsinkin säästötilassa niin pieni, että saa ihmetellä kytkikö projektorin päälle vai ei.
Linssinsiirrot toimivat erinomaisesti.
os6235–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Edullinen Full HD tykki
Edullinen vaihtoehto hyvällä kuvalla olevasta Full HD tykistä kotikäyttöön.
Hyvää:
- linssinsiirto
- kuvanlaatu säädettynä
- valovoima
- melko hiljainen hyllylle asennettuna kastelupaikan taakse ja lampun ECO-tilassa
Huonoa:
- isokokoinen
- auto-iris pitää vähän ääntä
- ei 3D
RamhaM, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuusKuvanlaatu
Laadukas 2D tykki.
Jos 3D ei ole välttämätön ominaisuus tarjoaa tämä Epson hyvän 2D kuvan. Laaja linssinsiirto helpottaa huomattavasti asennusta. Hyvä takuu ja hiljainen käyttöääni ovat myös hyviä ominaisuuksia. Suomenkieliset valikot lisäävät käyttömukavuutta. Kaukosäädin on selkeä käyttää. Kuvanlaatu on hyvää tasoa. Miinusta tulee mielestäni vain melko kookkaasta ja painavasta rakenteesta.
DatarunnerM, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalle
- Tuotteen laatuVastinetta rahalle
Fantastinen projektori
Hieno perus fullhd-projektori.
Kuvanlaatu mahtava, helpot asetukset, kuvansiirto toimii hyvin.
Äsken oli virallinen "elokuvateatterin" ensi-ilta, perhe nautti elokuvasta täysillä... Tämän jälkeen olohuoneen 40 tuumanen tuntuu matkatelkkarilta.
RiderM, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalle
Loistavaa vastinetta rahalle!
Erittäin helppo asennus monenlaisiin tiloihin, hyvä kuva jo Cinema-perusasetuksilla. Pienellä säädöllä vieläkin parempi kuva, hinta-laatusuhde kohdallaan. Parhaimpia ns. entry-level videotykkejä.
ThomppaM, 25–34v
