Kokemukset ja arvostelut

Epson EH-TW3200 Full HD 3LCD -kotiteatteriprojektori

Ei arvosanaa

Epson EH-TW3200 on 3LCD-tekniikalla varustettu eduullinen Full HD projektori monipuolisilla liitännöillä. 1800 ANSI lumenin ansiosta seinälle heijastettu kuva on kirkas ja selkeä päivänvalossakin.

  • Erinomainen kuvanlaatu, 3LCD-tekniikka
  • Linssin siirto
  • Upea 2,1-kertainen zoomaus
  • Helppo asennus
Hinta 899,90 €.899,90

Arvostelut

Arvosana 4.6/5 perustuen 21 arvosteluun
  • 10%
  • 20%
  • 30%
  • 442%
  • 557%
  • Käyttömukavuus
    Arvosana 4.5/5
  • Kuvanlaatu
    Arvosana 4.4/5

21 tuotearvostelua

  1. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Hinta-laatusuhteen aatelia

    Kolme vuotta olen tällaista käyttänyt. Yksi lamppu on vaihdettu, sekin takuuseen. Muuten on vaan nautittu hienosta kuvanlaadusta päivittäin useita tunteja.

    Vaikka mallilla onkin ikää, voin edelleen suositella.

    TimoM, 45–54v
  2. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5

    Hyvä projektori

    Erittäin hyvän tuntuinen projektori. Optiikassa laaja säätövara. Projektori ei pidä häiritsevää meteliä käytössä. Helppokäyttöinen valikko. Laitteella ja lampulla hyvä takuu. Erinomainen kuva. Erittäin hyvä hinta/laatusuhde.

    LateM, 35–44v
  3. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5

    Vastinetta vähille euroille

    Helppo asentaa ja käyttöönottaa. Pieni lukaisu manuaaliin ja sillä pärjäsi perussäätöjen osalta.

    Aika paljon tuo tulee nykyään oltua päällä. Onhan se kivempi katsoa sarjojakin isolta ruudulta.

    Armalite45–54v
  4. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5

    Iso mutta ei kankea.

    Loistava peli. Linssin siirto ja hyvä zoomi helpotti tykin sijoittamista monella tavalla. Melko hiljainen käyntiääni, ei kuulunut pleikan hurinan takaa ollenkaan. Hyvä ja terävä kuva. Koon puolesta ei ehkä matkamalliksi sovi. Todella tyytyväinen olen muutaman päivän kovan käytön jälkeen.

    Cantona35–44v
  5. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5

    Iso muttei kankea

    Muutama päivä kovaa käyttöä ja olen todella tyytyväinen hankintaani! Linssinsiirto ja hyvä zoomi helpottivat huomattavasti tykin sijoituspaikan valinnassa ja kuva oli terävä ja kirkas vaikka ei tilaa täysin pimentänytkään. Käyntiääni hiljainen ja käynnistyykin nopeasti. Kokonsa puolesta ei ihan mikään matkavehje.

    Kartsa35–44v
  6. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5

    Erittäin hyvä tykki

    Täyttä vastinetta rahalle, tykki on juuri sitä mitä luvattiinkin. Halusin ostaa tykin, jossa on lens shift, mutta joka on kuitenkin kohtuullisen halpa, ja tuote on ollut hyvä.

    zediM, 18–24v
  7. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 4/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Hyvä HD tykki

    Linssin siirtojen ansiosta helppo asentaa mihin tahansa. Urheilun katsomiseen ei ehkä paras mahdollinen, koska kuva välkkyy jonkin verran.

    Suosittelen.

    sel1M, 25–34v
  8. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5

    Hennosti humiseva laatutuote.

    Todella vaimea ääni myös ilman virransäästöä.

    Itsellä tuote asennettu 5M päähän seinälle katon rajaan.

    Antaa reilun 140" terävän kuvan.

    Suosittelen todella.

    Uusien lamppujen hinnatkin kohtuulliset verrattuna esim 3D tykkeihin.

    SazuM, 25–34v
  9. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Hintaan nähden erinomainen Full HD projektori

    Eipä juuri ole valittamista. Kuvan on terävä ja värit hyvät, käyntiääni ok ja linssinsiirrolla kuvan saa säädettyä helposti. Ainoa miinus on 3D:n puuttuminen, jos sen haluaa, pitää ostaa kalliimpi malli.

    MK1974M, 35–44v
  10. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 4/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Laajakulmainen FullHD videotykki

    Plussaa:

    • kuvanlaatu
    • laajakulmainen optiikka - screenin saa isoksi lähietäisyydeltäkin.
    • kuvan laajat säätömahdollisuudet

    Miinusta:

    • isokokoinen masiina
    • valikkojen käyttölogiikka nokian symbian puhelinten tasoa
    • hiukan karkea optiikan säätö kun kohdistaa kuvaa tarkasti valkokankaalle
    Pjtr3000M, 35–44v
  11. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5

    Loistava kuva videotykistä

    Tämä Epsonin videotykki on helppokäyttöisempi kuin aikaisempi Panasonicin tykkini. Kuvanlaatu on loistava ja käynnistyminen on nopea. Paitsi bluray-levyt myös tavalliset dvd:t antavat tällä tykilla erinomaisen kuvan. Suosittelen erinomaisen hinta-laatu-suhteen omaavaa tykkiä kaikille edullista,mutta hyvää tykkiä hankkivalle. Verkkokaupan toimitus oli lisäksi erittäin nopea.

    Erkki64M, 55–64v
  12. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 5/5

    Hyvä Full HD -tykki edullisesti

    Erittäin hyvä tykki varsinkin ensimmäiseen kotiteatteriin.

    Kuvanlaatu on erinomainen ja valotehoa riitää vaikka huone ei olisikaan aivan pimeä. Hintaansa nähden hyvät säädöt kuvalle. Suosittelen!

    BalronM, 25–34v
  13. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Isokokoinen videotykki hyvällä zoomilla

    Laitteen parhaita puolia ovat Full HD-tuki, kuvansiirto ja kattava zoomaus. Huonoimpia puolia ovat iso koko, trapetsikorjauksen ja 3D-tuen puuttuminen.

    Laite on yllättävän isokokoinen eikä siksi sovi siirreltäväksi. Tarkennus onnistuu vain manuaalisesti laitteesta, niin kun muutkin kuvan säädöt. Laitteesta tulee myös hyvin kuumaa ilmaa suoraan eteenpäin, joten sen edessä oleskelu ei ole kovin miellyttävää. Kuuman ilman määrä ja laitteen tuottama ääni on huomattavasti alhaisempia eco-tilassa. Eco-tila ei toisaalta sovi valoisassa tilassa katseluun. Laitteen käyntiääni on tasainen eikä kovin häiritsevä, jos laite ei ole aivan korvan juuressa.

    Laitteen kuva on tarkka (jos onnistuu tarkentamaan), mutta koska kyseessä on ensimmäinen videotykkini en voi vertailla muihin laitteisiin. Laitteessa on runsaasti kuvasäätöjä sekä neljä erilaista kuvatilaa, joista kahta (movie ja living room) vaihtelen tilan valaistuksen mukaan. Laitteessa ei ole 3D-tukea, joten kannattaa harkita tarkkaan riittääkö 2D-laite vielä tulevaisuudessakin vai onko 3D-tuki välttämätön.

    Laite seisoo kolmella jalalla, joista kahta etummaista voi säätää. Kattoasennusta varten kuvan voi peilata, samoin kuin pelin kautta heijastamista. HDMI-liitäntöjä on kaksi, itse olisin tarvinnut kolme. Laitteessa ei ole ollenkaan trapetsikorjausta (keystone correction), joten se pitää sijoittaa kohtisuoraan valkokangasta vasten. Kuvaa voi siirtää melko runsaasti pystysuunnassa ja vaakasuunnassa, joten projektorin ei tarvitse sijaita keskellä valkokangasta. Kannattaa kuitenkin huomioida, että pysty- ja vaakasuunnan korjaukset ovat toisistaan riippuvia; jos kuvaa pitää sietää maksimimäärä yhden akselin suuntaan, jää säätövara toisen akselin suhteen olemattomaksi. Kuvan kokoa voi säätää melko hyvin, joten kannattaa suosiolla hankkia iso valkokangas, ettei tykin potentiaali mene hukkaan.

    Jos laitteen kanssa käyttää yleiskaukosäädintä muidenkin laitteiden säätöön, kannattaa asettaa lepotilaan siirtymisen varmistus pois päältä (Settings>Display>Standby confirmation>off). Laitteen oma kaukosäädin on varsin toimiva, valkoinen ja taustavalaistu.

    PKS0M, 25–34v
  14. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 3/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Erinomainen projektori

    300 käyttötunnin jälkeen olen edelleen erittäin tyytyväinen projektoriin. Olen käyttänyt projektoria PC:n ja LG BP-220 Blu-Ray -soittimen kanssa.

    5 metrin etäisyydeltä kuvan saa 3.5 metriä leveäksi (160" diagonaali), ja silti hiljaisimmassa Cinema+ECO -tilassa kuva on pimennetyssä huoneessa kirkas. Cinema+ECO -tilassa projektori on myös todella hiljainen: Blu-Ray -soittimessa pyörivä levy tuottaa enemmän ääntä.

    Mekaaninen linssinsiirto toimii erinomaisesti, ja kuva pysyy tarkkana, vaikka projektori ei olisikaan keskellä. Mitään keystone-vääristymiä ei ole. Enää en edes harkitsisi projektorin hankkimista, jos mekaaninen linssinsiirto puuttuu (esim. Epsonin uudempi 3D-malli). Projektorin jalkojen korkeuksia voi myös säätää ruuvaamalla, joten hieman vino kuva on helppo korjata.

    Kuva on pikselintarkka 1920*1080 RGB -tilassa. 60, 59.94, 50, 24, ja 23.976 Hz -virkistystaajuudet toimivat ongelmitta. Projektori synkronoituu myös 48 ja 47.95 Hz -tiloihin, vaikka se ei kerro näytönohjaimelle tukevansa niitä.

    Projektori tukee myös YPbPr-tilaa, mutta sitä ei kannata käyttää PC:n kanssa. Projektori tukee sekä PC- että videosignaalitasoja (0-255 vs. 16-235), ja projektori muistaa valitun asetuksen erikseen RGB- ja YPbPr -tiloille, joten asetusta ei tarvitse jatkuvasti vaihtaa käsin, jos vaihtaa PC:n ja Blu-Ray -soittimen välillä. 12-bit color ja xvYCC toimivat Blu-Ray -soittimen kanssa.

    Kaikki kuvanpilaamisominaisuudet (sharpness, DNR, overscan) saa kytkettyä pois päältä. Sharpness-asetuksesta kannattaa valita Advanced-vaihtoehto, jonka kautta terävöittämisen saa pois. 24Hz-tilassa on mahdollisuus kytkeä "2:2 pulldown" päälle/pois, mutta en ole huomannut mitään eroa liiketoistossa.

    Gammasäätö on erinomainen: tummimmille sävyille voi erikseen nostaa gammaa, mikä tuo yksityiskohtia esiin. Mustan taso on OK, mutta ei täydellinen. Sillä ei kuitenkaan ole merkitystä, elleivät kaikki huoneen seinät ole pikimustia. En ole huomannut mitään kaistoittumista liukuväreissä.

    Projektori on sopinut hyvin pelaamiseen. En ole huomannut merkittävää viivettä esim. TF2:ssa.

    Kaukosäädin on selkeä ja siinä on taustavalonappi, joka loistaa aina himmeästi. Kaukosäätimen pikanäppäimet on valittu huonosti, ja projektorin menua joutuu käyttämään paljon. Menu on onneksi selkeä ja toimii sulavasti.

    Miinusta: kuvan kirkkaus on välillä välkkynyt Cinema+ECO -tilassa. Välkkymisen huomaa erityisesti, kun kuvan sisältö ei muutu nopeasti, ja sisältää paljon tasaisia värejä (esim. nettiä selatessa). Googlen perusteella tämä on yleinen ongelma. Välkkymisestä onneksi pääsee eroon (väliaikaisesti?) käyttämällä projektoria kirkkaammassa (ja äänekkäämmässä) tilassa jonkin aikaa.

    rmveeM, 25–34v
  15. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Edullinen ja hyvä

    Oikein mainio tykki. Edellinen olikin kymmenen vuoden takaa, joten kuvanlaadussa suuri loikka parempaan. Mustan tasot ihan riittävät, ja pienellä säädöllä oikein hyvä kuva. Isokokoinenhan tuo on; kattoon ripustaminen hirvittäisi... :) Sen huomasin, että jos linssinsiirto on ääriasennossa, niin reunat alkavat punertua. Eli tämä kannattaa ottaa huomioon tykin sijoituksessa. Kaukosäädin rohmu, mutta looginen käyttää. Lisäplussaa vielä hiljaisesta käyntiäänestä ECO-tilassa. Nyt vain jännäämään lampun kestoa...

    SahhM, 35–44v
  16. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5

    Rahalle reilusti vastinetta.

    alle 4 metrin projektiomatkalta 135" kuva.

    Kaukosäätimeen syttyy taustavalot, mutta harmillisesti vain erillisestä taustavalonapista.

    Melutaso varsinkin säästötilassa niin pieni, että saa ihmetellä kytkikö projektorin päälle vai ei.

    Linssinsiirrot toimivat erinomaisesti.

    os6235–44v
  17. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 4/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 4/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Edullinen Full HD tykki

    Edullinen vaihtoehto hyvällä kuvalla olevasta Full HD tykistä kotikäyttöön.

    Hyvää:

    • linssinsiirto
    • kuvanlaatu säädettynä
    • valovoima
    • melko hiljainen hyllylle asennettuna kastelupaikan taakse ja lampun ECO-tilassa

    Huonoa:

    • isokokoinen
    • auto-iris pitää vähän ääntä
    • ei 3D
    RamhaM, 35–44v
  18. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 4/5
    Käyttömukavuus
    Arvosana 5/5
    Kuvanlaatu
    Arvosana 4/5

    Laadukas 2D tykki.

    Jos 3D ei ole välttämätön ominaisuus tarjoaa tämä Epson hyvän 2D kuvan. Laaja linssinsiirto helpottaa huomattavasti asennusta. Hyvä takuu ja hiljainen käyttöääni ovat myös hyviä ominaisuuksia. Suomenkieliset valikot lisäävät käyttömukavuutta. Kaukosäädin on selkeä käyttää. Kuvanlaatu on hyvää tasoa. Miinusta tulee mielestäni vain melko kookkaasta ja painavasta rakenteesta.

    DatarunnerM, 25–34v
  19. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5

    Todella hyvä linssinsiirto.

    Olen ollut tuotteeseen erittäin tyytyväinen. Säätöjä on runsaasti ja kuvanlaatu varsin ok. Suurimman kiitoksen saa silti linssinsiirto mahdollisuus joka antaa tykin sioitukselle hyvin vapaat kädet. Eco tilassa miltei äänetön...

    UnabashedM, 25–34v
    Arvosteluun liittyvät kuvat
    • Seinäkiinnitys valinnalla
  20. Arvosana 5/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 5/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5

    Fantastinen projektori

    Hieno perus fullhd-projektori.

    Kuvanlaatu mahtava, helpot asetukset, kuvansiirto toimii hyvin.

    Äsken oli virallinen "elokuvateatterin" ensi-ilta, perhe nautti elokuvasta täysillä... Tämän jälkeen olohuoneen 40 tuumanen tuntuu matkatelkkarilta.

    RiderM, 35–44v
  21. Arvosana 4/5
    Tuotteen laatu
    Arvosana 4/5
    Vastinetta rahalle
    Arvosana 5/5

    Loistavaa vastinetta rahalle!

    Erittäin helppo asennus monenlaisiin tiloihin, hyvä kuva jo Cinema-perusasetuksilla. Pienellä säädöllä vieläkin parempi kuva, hinta-laatusuhde kohdallaan. Parhaimpia ns. entry-level videotykkejä.

    ThomppaM, 25–34v

Alatunniste

© 1992–2026 Verkkokauppa.com Oyj