Kokemukset ja arvostelut
24 tuotearvostelua
- Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
näppäimistö
Toimiva. Ihan ok. Pelkkä kyrillinen olisi ollut käytännöllisempi.
SauliM, 18–24v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
arvionti
Kaikkien näppäinten merkinnät eivät pidä paikkaansa-
AnneN, 65 tai yli - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
kyrillinen näppäimistö
Näppäimistö helppo asentaa, sopiva hinta. En ehtinyt käyttää paljon, mutta se toimi hyvin.
nainenN, 55–64v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
näppäimistö
helppokäyttöinen ja halpa. ............,,,,,,,,,,,,,,,,,,
HelenaN, 45–54v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Kyrillinen
Odotin saavani kyrillisen näppäimistön, mutta näppäimistössä on myös tavalliset kirjaimet näkyvissä. Ne häiritsevät kirjoittamista kyrillisillä kirjaimilla. Poistin ongelman maalaamalla mustalla askarteluvärillä tavalliset kirjaimet.
OpiskelijaM, 65 tai yli - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Paras
Paras Verkkokauppa.comin myymistä eurooppalais/kyrillisistä näppäimistöistä vaikka ei olekaan aivan täydellinen. Puuttuvat Ä ja Ö löytyvät kuitenkin normipaikoiltaan suomalaisessa näppäinjärjestyksessä. Sekä euooppalaiset että kyrilliset kirianmerkit ovat ovat valkeat ja isokokoiset joten näkyvät hyvin myös hämärässäkin valaistuksessa kirjoittaessa.
MP500M, 65 tai yli - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Logitech K120 -näppäimistö
Todella huippulaatua halvalla hinnalla. Helppo asentaa ja toimii moitteetta myös esim. nuotinnusohjelmassa.
LiisaN, 65 tai yli - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Hyvä tuote jonka huntalaatusuhde kohdallaan
Toimiva näppis ilman turhaa. Työkäytössä toimii loistavasti. Ei mitään moitittavaa. Löytyy euro ja kyrilliset aakkoset.
EinoM, 35–44v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Muuten hyvä mutta...
En huomannut tilatessa, että toinen vaihtoehto on jenkkiversio. Tästä syystä joutuu käyttämään edelleen kahta erillistä näppäimistöä, mistä en lainkaan pidä. En suosittele, jos teet muuten töitä tietokoneella etkä halua kahden näppäimistön loukkuun.
Pete45–54v Logitech K-120 näppäimistö
Kyseessä oli ensimmäinen verkkokauppaostoni, jossa tuote toimitettiin elintarvikemyymälän yhteydessä olevaan postin kaappiin. Pienen opettelun jälkeen kaapin ovi aukesi ja tuote löytyi hyvin pakattuna. Näppäimistöjen käyttöönotto vaati asiantuntijan neuvoja, vaikka pakkauksessa sanotaan, että laite alkaa toimia heti, kun se kytketään tietokoneen USB-liitäntään. Itselläni ei toiminut, mikä ei johtunut ostamastani laitteesta, vaan oman tietokoneeni asetuksista. Näppäimistö toimii hyvin, mutta kyrillisten kirjaimien käyttö vaatii opettelua, kun niiden yläpuolelle on sijoitettu latinalaiset aakkoset, mikä ainakin aluksi häiritsee oikeiden kyrillisten näppäimien löytämistä.
Kääntäjä65 tai yli- Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Satunnaisesti tarvitsevalle.
Toimii, kuten suurin osa Logitechin laitteista. Hyvin.
Tarpeeni on hyvin satunnaista, ja en ole, kuin kerran
käyttänyt kaksisormijärjestelmää. Mutta juuri tällaiselle
tumpelolle, ärsyttää kovin se, että näppäimistössä on
molempien järjestelmien kirjaimet. Arvata saattaa, että
sen kerran, kun kyyrillisiä tarvitsee, niin aivot ei pysy millään mukana.
On kova oikean näppäimen etsiminen. Kiire ei siis auta asiaa yhtään.
Käytän näppäimistöä vain, kun tarvitsen kyyrillisiä, ja siksi maalasin
qwertyn piiloon. Helpotti kummasti käyttöä. Henkilöille, jotka ovat kokeneempia,
ja harjoitelleet aikojen saatossa paljon, ei liene mitään ongelmaa käytössä.
JukkaM, 55–64v Kyrillinen näppäimistö
Toimii moitteitta sekä latinalaisena, että kyrillisenä näppäimistönä. Ö, Ä merkinnät puuttuu latinalaisista näppäimistä, löytyy kuitenkin vakiopaikoilta. Muutama muukin merkki puuttuu, mutta käytän tätä kumminkin koko ajan.
ristovenM, 65 tai yliHyvä hankinta
Venäjän kielen opiskelijana hyvä apu. Aiemman arvostelijan vinkistä peitin latinakirjaimet mustalla tussilla. Hyvä idea!! Ääkkösten puuttuminen ei haittaa, kun käytän näppistä läppärin kanssa.
sarvik45–54v- Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Kyrillisnäppis ilman ääkkösiä
Muuten kiva tuote, mutta nappuloista uupuu ääkköset, ylänumerorivin shift-toiminnon kautta tulee ihan eri merkit kuin nappuloissa lukee, eikä CTRL+Alt+DEL toimi. Näin siis kun koneasetuksissa on FIN näppäimistökielenä, ja käyttää latinalaisia kirjaimia. Kyrilliset toimii ihan perfect, kun käyttämiseksi muuttaa RUS. Mutta kotimaankin kirjoituksissa pärjää pitkälle, jos osaa ulkoa 10-sormijärjestelmän, kunhan siis ei katso näppäimiä, eikä tarvi käyttää sitä CTRL+Alt+DEL'iä. Hintansa arvoinen, eihän ollut kalliskaan.
Venäjän aikuisopiskelija45–54v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Sony Full HD 43"
Tosi skarppi kuva, Asennus kaapeliverkkoon kävi joutuisasti ja opastus oli selkeä.
Käyttö on yksinkertaista.
VaariM, 65 tai yli - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Kyrillinen näppäi,istö
Venäjän kielistä kirjeenvaihtoa tulee harrastetuksi silloin tällöin ja tämä on juuri oikea näppärä työkalu joustavaan kirjoittamiseen. Näppäinten merkintään tottuu aika pian ja vaihto Alt+ Shift ja jo vaihtuu näppäimistö toiseksi.
Pat RolM, 55–64v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Helpottaa venäjän kirjoittamista
Helppo käyttöönotto ja tarpeeksi selkeä. Tällaista on ollut vaikea löytää ja olen tyytyväinen hintaan.
picatporusskiM, 55–64v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Näppäimistö kyrillisillä merkeillä varustettuna
Toimii hyvin, On herkkä, eikä tarvitse hakata. Myös suhteellisen äänetön. Olen tyytyväinen.
RisitsaN, 55–64v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Laadukas ja kevyt näppäimistö
Loghitecin näppäimistön laadussa ei ole valittamista. Kosketustuntuma on hyvä. Ainoat miinukset tulevat latinalaisten painatusten yhteensopivuudesta koneeni (Acer Aspire) kanssa. Painatus ja koneen suomalainen näppäimistöasettelu eivät pidä yhtä. Tosin niihin eroihin tottuu pian. Skandeja ei ole painettu ollenkaan ja Shift-ylämerkit eivät vastaa koneen merkkejä. Mutta ostin tämän näppäimistön nimenomaan kyrillisten merkkien vuoksi. Se painatus vastaa venäjän kirjoituskonenäppäimistöä.
OlliM, 55–64v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Hyvä mutta kuitenkin..
Toimiva perusnäppäimistö, jonka hankin kyrillisten kirjainten takia. Kuitenkin on todettava, että perinteinen qwerty-näppäimistö häiritsee huomattavasti näiden kyrillisten käyttöä, sillä hankin näppäimistön oppiakseni venäjää ja kyrillisen näppäimistön käyttöä. Ratkaisuna ongelmaan piilotin qwerty-näppäimistön kirjaimet mustalla permanenttitussilla. Olisi suotavaa pystyä tilaamaan pelkillä kyrillisillä kirjaimilla varustettu näppäimistö.
ToniHeM, 25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Kyrillikkaa muttei skandeja
Tilasin näppäimistön, jossa sekä latinalaiset että kyrilliset aakkoset näkyvissä. Sain version ilman skandimerkkejä, mikä hieman hankalaa.
Eri aakkoston merkit voisivat erottua paremmin, esim väreillä
AnselmM, 65 tai yli - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Halpa ja toimiva kyrillinen näppäimistö
Hyvän tuntuinen, kestävän oloinen ja helppokäyttöinen perusnäppäimistö kyrillisellä näppäimistöasettelulla.
Baros25–34v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Yhdistelmäppäimistö ei toimi käytännössä
Ei toimi. Pitää olla kyrillinen ja perinteinen länsimainen erikseen, ei kyrillistä ja perinteistä merkkiä samassa näppäimessä. Yhdistelmäasettelu on sekava ja hankaloittaa kirjoittamista ja keskittymistä. Vaikea tietää etukäteen jos ei ole aikaisempaa kokemusta.
tinca07N, 45–54v - Tuotteen laatuVastinetta rahalleKäyttömukavuus
Näppäimistö
Selkeä laadukas mutta kevyt näppäimistö on äänetön. Ei ole ollut mitään ongelmia.
Jukka47M, 45–54v
