Kokemukset ja arvostelut
47 tuotearvostelua, sivu 1 / 2
- ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hinta-laatu 4/5
Käyttö on mukava ja äänenlaatukin on todella hyvä. Edelliseen kuulokkeen verrattuna (jbl reflect pro) vastamelun laatu on heikompi varsinkin kovassa tuulessa. Kotelo tuntuu vähän huonolaatuiselta kevyen muovin takia. Samanlaiset kuulokkeet ehkä pysyi paremmin korvassa.
Tamás25–34v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hankalien korvien AirPods-vaihtoehto
Mulla oli ennestään Airpods Pro 2 -kuulokkeet, mutta ne eivät pysy kunnolla korvissani ilman lisäsilikonilirpakkeita, joka hidastaa käyttöönottoa vaikka kokoukseen liityttäessä. Lisäksi olen vaihtamassa ekosysteemiä Applesta pois, joten halusin toiset nappikuulokkeet.
Nämä pysyvät paremmin korvissa sellaisenaan. Eivät kuitenkaan yhtä hyvin, kuin minulla aiemmin olleet langalliset ja langattomat Boset kumievineen. Jokunen hetki piti viettää kokeilemalla eri sovitekombinaatioita.
Äänenlaatu ja vastamelu ovat mielestäni hyviä Appleenkin verrattuna. Suurin ero on läpikuuluvuustilassa (Ambient Aware) vs. Applen "kuulokojetoiminto". Senkin kanssa tulee toimeen.
Applen kuulokkeissa käytän lievän kuulonaleneman vuoksi kuulokäyräni mukaista EQ-korjausta. JBL:n softa on tässäkin vähän enemmän sinne päin, suoria dB-arvoja ei voi syöttää vaan EQ on säädettävä silmämääräisesti ja korvakuulolta. Tämä on aika iso puute, joka olisi ihan toteutettavissa.
Jossain kommentissa mainittiin, että lataamisessa pitää olla huolellinen. Mullakin kävi jo kerran niin, että vain toinen nappi oli latautunut kotelossa. Sen kyllä oppii.
Jos on korvat joissa pelkät kumitulpat eivät pysy, niin vaihtoehtoja on valitettavan vähän. Kyllä nämä tuon tarjoushinnan 49,99€ arvoiset ovat, mutta täyttä hintaa en maksaisi.
Mopomies45–54v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hyvä äänenlaatu
Äänenlaatu on hyvä, mutta toinen kuuloke ei aina lataudu kotelossa kunnolla. En tiedä, onko kyseessä vain jokin sunnuntaikappale. Näiden muotoilu ja korvissa pysyminen ei myöskään mielestäni ole mitenkään poikkeuksellisen hyvä, vaikka näin piti kaiketi olla.
Nozki35–44v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
JBL reflect areo best
Suosittelen kuloket pysy tosi hyvin korvissa vaika liku paljon
Johan18–24v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Oikean kuulokkeen ongelma
Mun oikee kuuloke ei toimi eli siis eilen tullut siis postista kuitenki joudum käyttää nyt jbl tune buds mut en tykkää enkä haluu apuu korjaan ite😂
Jurmu18–24v Ok tuote
Lyhyen käyttökokemuksen perusteella ok tuote. Äänenlaatu ok hintaisekseen. Pysyvät hyvin päässä.
TLB45–54v- ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Kahdesti huoltoon, kolmannella kaupan purku
Kuulokkeita ostaessa isoimpina kriteereinä pidin istuvuutta omaan korvaan ja sopivan korkeaa IP-luokitusta joka sään aktiviteetteihin. Käyttömukavuus näissä on omiin korviin hyvä. Sopivankokoiset korvapalat löytyivät ja juoksussa napit eivät kovin usein irtoile. Toki se on aika henkilökohtaista miten napit sopivat. Vastamelu on riittävä, mutta ei mitään parhaimmistoa. Äänenlaatu on hieman parempi kuin odotin, mutta tuskin vetää vertoja lippulaivamalleille.
Nämä kuulokkeet olivat minulla melkein sen kaksi vuotta käytössä. Tällä aikavälillä on tullut monenlaista käyttöä häiritsevää ongelmaa. Kuulokkeista toinen alkaa hiljenemään ajan myötä, jolloin täytyy muuttaa äänitasapainoa sovelluksesta suosien hiljenevää kuuloketta. Kuulokkeita ladattaessa käy välillä niin, ettei kuuloke asetu juuri oikeaan kulmaan latauspinneihin nähden, jolloinka kuuloke (tai kuulokkeet) eivät sammu vaan jatkavat yhteyttään puhelimeen. Seuraavana päivänä sitten löytää kotelon ja kuulokkeen tai kaksi tyhjällä akulla.
Maksoin näistä kuulokkeista alunperin 79,00 €. Nykyinen hinta 129,99 € on aivan järjettömän korkea ottaen huomioon tuotteen laadun ja iän. En voi suositella tuotetta tällä hinnalla kenellekään. Kuukausi sitten täällä verkkokaupassa nämä olivat hintapuntarin mukaan hinnalla 59,99 €, mikä kuulostaa järkevämmältä hinnalta tälle tuotteelle. Hinnan ollessa alhaalla en voisi näitä kuitenkaan suositella korkeasta vikaantumisasteesta. Todella ärsyttävää joutua viemään tuotetta huoltoon.
Nikke25–34v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
lyhyelle ajalle
Ok. Ääni ok, pysyy ok. Vaikka mukana on paljon sovitteita, en löytänyt täydellistä fittiä korvaani. En pitäisi korvassa yli tuntia, mutta yleensä en sen pidempään urheile. Anc toimii ok, mutta ei ole täydellinen, vähän vuotaa meluisassa ympäristössä. Plussaa vedenkestosta.
Täti Moonika45–54v Muuten hyvät mutta akku epäilyttää
Saa nähdä miten näiden akuille käy. Edellisissä Reflect Flowssa vasemman napin akku alkoi kuolemaan ensin juuri noin 2-vuoden jälkeen. Näissä uutena myös vasemman akku näyttäisi olevan hieman heikompi. Saa nähdä onko JBL parantanut akkuja, epäilen. Ellei näissä olisi akkuongelmia, ovat nämä ehkä ainoat langattomat napit jotka pysyvät itsellä korvissa hyvin. Vastamelu myös toimii jopa moottoripyöräkypärän alla hyvin kunhan kypärään ei kohdistu liikaa turbulenssia.
ths25–34v- ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
toisinto mutta koska halpa ostin
kuin live nc+: mukana heijastava ominaisuus. powerfin siivekkeissä pienin koko ei mitään hyötyä, ja keskimmäinen koko jo liian iso vänkää kuulokketta ulos korvasta. eri pari tulppia käyttävänä keskimmäinen voisi olla pieni tai päin vastoin ei hyvä. kuulokkeissa ei korvan tunnistinta, eikä ole tarvis. ei todellakaan täydenhintansa arvoiset, harvemmin JBL itselllä säväyttänyt tämä on jo likitäydellinen. kauniiksi lopuksi ovat sentäs kivan väriset😁
Jopoilija25–34v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Great for running and everyday use
I've never been a fan of in-ears but I decided to try these out so I can listen to music while running. I've been using them for about two months now and they are so comfortable that I don't mind using them at all, leaving my over-ear headphones unused more and more.
The included items does insure a good fit no matter your ear size and shape. They sit nicely and so far they have not gotten loose or fallen out during use. The touch controls are very responsive, albeit with a bit of latency.
However I'm not impressed with the sound. It's not bad, but the JBL signature response curve that other reviewers mention is noticeable. That said, I think it boils down to preference and not objectively bad sound.
The good stuff:
- Budget-friendly choice
- Snug fit for running
- Good comfort
- Different plug sizes included
The bad stuff:
- Noticeable latency while gaming
- Sound quality not the best
AaVee35–44v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Huonot kuulokkeet. Kannattaa välttää
Ostin nämä, koska edellisissä erinomaisiksi osoittautuneissa UnderArmour/JBL sporttikuulokkeissa tuli tiimat täyteen. Samoja ei ollut enään myynnissä niin ajattelin näiden olevan vastaavanlaiset... Ei edes lähelle... Hipaisukytkimet toimivat silloin kun huvittaa, kuulokkeen ja kotelon välinen kontakti ei yleensä toimi, eikä virta katkea koteloon laitettaessa. Pysyy yhdistyneenä puhelimeen siis, kuluttaa akun loppuun eikä lataa. Kahden kuukauden jälkeen huoltoon em. syistä. Oli reissula 2-3 vko ja tuli uudet tilalle... Kesti noin 2 kk lisää ja akkupaketti ei ota enää virtaa vastaan... taas huoltoreissulle. Turhauttavan surkea tuote.
Kasper35–44v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hieman pettynyt
Nämä eivät pysy kunnolla korvissa. Halusin kuulokkeet pienille korvilleni. Valmistaja lupaa, että kestävät korvissa kovissakin treeneissä, mutta eivät pysy. Materiaali on aika liukas, eivätkä istu korviin siivekkeistä huolimatta. Akun kesto ok ja äänenlaatu ihan mainio. Hyvät puheluiden puhumiseen kotona hiljaisuudessa istuen, mutta eivät sovellu treeneihin/juoksuun yms.
Anonyymi35–44v Ei oo ees hintansa väärtti
Ei pysy korvassa, yhteys katkeilee, vasen nappi ei lataudu ees täyteen. Palautukseen meni.
Little Marvel45–54v- ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Good product
Nice earbuds, the sound quality is good, it’s JBL after all. I recommend
Jihane25–34v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
On hyvä silloin kun toimii
Heti paketista otettua ja testattua ääni pätkii ihan pelkästään kevyesti kävellessä kun puhelin on taskussa. Asennettu uusimmat päivitykset ja ei oo netistä kiinni. Myös kun koskettaa vasemman kuulokkeen sivua, kun esim. säädät kuuloketta korvassa, niin sekin katkaisee äänen. En tiedä kuuluuko nämä näin toimia, mutta JBL:n laadunvalvonta on huolenaihe. Lähetetty kuulokkeet takuu huoltoon. Silloin kun nämä toimi pätkimättä niin oli hyvät, istuu hyvin korvassa ja äänenlaadussa ei moittimista. Toivottavasti saan toimivat parit takaisin.
Aikalukko25–34v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Kohtuulliset kuulokkeet
Jbl reflect aero tws:t saapuivat varsin laadukkaalta vaikuttavassa paketissa ja käyttöönotto sujui helposti. Korviin laittaessa alkoi kuitenkin tuska. Ensinnäkään nämä eivät asetu nätisti korvakäytävään tulppamallisten tapaan, vaikka luulin. Toisekseen kumilärpäkkeet painavat tuskastuttavasti korviini. Mukana tulee perinteinen setti erikokoisia tulppia ja lärpäkkeitä, mutta mikään yhdistelmä ei ollut minulle hyvä. Äänenlaatu on ihan ok, mikki on hyvä, anc taas ei ole kaksinen.
Aapee35–44v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hintansa arvoiset
Kuulokkeet pysyvät hyvin korvassa, kuulokkeiden käyttöliittymä on hyvä. Ainut huonopuoli on se, että koteloa tai kuulokkeita ei voi paikantaa mitenkään apilla tai verkkosivuilla
Juge25–34v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
JBL Reflect Aero TWS
Nämä ovat itselle jo toiset, kun luulin hävittäneeni edelliset - löytyivät auton penkin alta! 😂 Arvosanaksi yksinkertaisesti 10 + 👍
Musankuuntelija65 tai yli - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Voita 500e
On mahtavat helppokäyttää ja hyvä äänenlaatu en valita helppo vaihtaa isommat tai pienemmät osat mitä mukana tuli ja on kestävät
Miika18–24v Kohtuullinen, mutta ei niin hyvä kuin vanha
Oletuksena sportti kuulokkeelle on se että se pysyy korvassa ilman että tarvii korjailla vähän väliä. Edellisen generaation kuuloke oli tällainen ja niitä uskaltaa käyttää jopa maastopyöräilyssä. Näitä ei uskalla käyttää kuin kävellessä ja salilla. Myöskin päästävät tuulen melua todella paljon läpi verrattuna vanhaan malliin. Onneksi oli tarjouksessa niin ei niin paljoa harmita sijoitus
Markus45–54v- ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Toivoisin antavani positiivista palautetta.
Ostin tuotteen joulun alla 24. Keväästä helmikuussa 2025 tuote kävi huollossa. Toinen kuulokkeista ei suostunut latautumaan. Sain korvaavaan tuotteen, mutta nyt kesällä sama ongelma toistuu.
Olen laittanut kuulokkeet lataukseen huolella. Napit ottaa kontaktin huonosti latausyksiköstä.
Äänenlaatu on jepa 4/5
Mukavuus 4/5
Laatu laahaa 1/5
Jögä35–44v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
Laaduttomat kuulokkeet
Alle 2kk käytön jälkeen takuisiin. Vastamelu lopetti toimimisen, basso rupesi rätisemään, äänenvoimakkuus vaimeni, Bluetooth pätkii jos puhelin housun taskuissa ja käännän päätä väärään suuntaan. Ja välillä myös jos toisen napin ottaa pois korvalta ja pistää takaisin, äänet ei tule enää synkassa. Sonyn vastaavat kuulokkeet toimi neljä vuotta moitteetta, vasta uusi koira oli niille liian kova vastus.
JJ8535–44v - ÄänenlaatuTuotteen laatuKäyttömukavuus
JVC Reflect Aero vastamelunapit.
Helppo käyttöönotto, loistava hinta/laatusuhde. Hyvä äänenlaatu. Hetken vaati harjoittelua, ennenkuin tajusi, miten nämä kannattaa korviin pyöräyttää.
Kalkun murehtija55–64v
