Kommentoi arvostelua
Lähetä kommentti arvostelulle
Hankalien korvien AirPods-vaihtoehto
Mulla oli ennestään Airpods Pro 2 -kuulokkeet, mutta ne eivät pysy kunnolla korvissani ilman lisäsilikonilirpakkeita, joka hidastaa käyttöönottoa vaikka kokoukseen liityttäessä. Lisäksi olen vaihtamassa ekosysteemiä Applesta pois, joten halusin toiset nappikuulokkeet.
Nämä pysyvät paremmin korvissa sellaisenaan. Eivät kuitenkaan yhtä hyvin, kuin minulla aiemmin olleet langalliset ja langattomat Boset kumievineen. Jokunen hetki piti viettää kokeilemalla eri sovitekombinaatioita.
Äänenlaatu ja vastamelu ovat mielestäni hyviä Appleenkin verrattuna. Suurin ero on läpikuuluvuustilassa (Ambient Aware) vs. Applen "kuulokojetoiminto". Senkin kanssa tulee toimeen.
Applen kuulokkeissa käytän lievän kuulonaleneman vuoksi kuulokäyräni mukaista EQ-korjausta. JBL:n softa on tässäkin vähän enemmän sinne päin, suoria dB-arvoja ei voi syöttää vaan EQ on säädettävä silmämääräisesti ja korvakuulolta. Tämä on aika iso puute, joka olisi ihan toteutettavissa.
Jossain kommentissa mainittiin, että lataamisessa pitää olla huolellinen. Mullakin kävi jo kerran niin, että vain toinen nappi oli latautunut kotelossa. Sen kyllä oppii.
Jos on korvat joissa pelkät kumitulpat eivät pysy, niin vaihtoehtoja on valitettavan vähän. Kyllä nämä tuon tarjoushinnan 49,99€ arvoiset ovat, mutta täyttä hintaa en maksaisi.
