Kysymykset ja vastaukset
19 kysymystä
Käyttöohje pl-1000
Ostin käytettynä pl-1000 adapteriparin. Tarvitsen käyttöohjeen, jotta saan pairattua. Nyt toisessa palaa kiinteästi vihreä pair-ledi ja toisessa se alkaa tuikkia hetkeksi, kun reset/pair -nappia pitää muutaman sekuntin pohjassa. Yhteys ei kuitenkaan muodostu. Käyttöohje olis kiva.
kirppis35–44vHei,
Ottaisitko ystävällisesti yhteyttä asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@verkkokauppa.com
DenisO25–34v
Asun kerrostalossa ja kysynkin, toimiiko tämä eri kerrosten välillä samassa talossa eli 2.kerroksesta pohjakerrokseen?
hartzaM, 55–64vHei,
en usko, että toimii, välissä on todennäköisesti betoniseinää tai vastaavaa, joka saattaa vaikuttaa signaalin kantomatkaan.
Mikkopl25–34v
Hei, ostanko Pl adapterin vai reitittimen tai wifi toistimen?
Mun modeemi on alakerassa ja tietokone yläkerrassa, ostin just uuden PL adapterin ja ei se verkkoa kummemmin nostanut vaikka selaaminen on hyvä, mut kun pelaan esim(CSGO, BF) niin Ping on liian korkea?
Tepavolainen17 tai alleHei,
suosittelisin hankkimaan yhden reitittimen lisää, tässä dual-band reitittimessä pitäisi riittää potku: verk.com/fi/product/16539
Paras vaihtoehto pelaamiseen on liittää kone langalliseen verkkoon, mutta jos se ei ole mahdollista, toinen reititin lienee paras vaihtoehto.
Mikkopl25–34v
Mistä voi ladata käyttöohjeet Netwjork PL1000:lle?
Sivuillanne oleva "linkki valmistajan sivuille" ei toimi. Mistä voi ladata käyttöohjeet? Laitteet eivät löydä toisiaan tai kyseessä on jokin muu ongelma, koska tietokone luo oman ip:n eikä käytä Soneran reitittimen jakamaa (DHCP) ip-avaruutta, vaikka olen valinnut tietokoneellani "Määritä IPv4 käyttäen DHCP:tä". Nyt pitäis päästä tutkimaan mikä mättää.
JuhaHelsinkiM, 45–54vHei,
Käyttöohjeen saat asiakaspalvelustamme kuitin numeroa vastaan: asiakaspalvelu@verkkokauppa.com.
Mikäli käyttöohjeen avulla ei ongelmat selviä, teknistä tukea tuotteelle saat sähköpostitse tuki@verkkokauppa.com.
JyriLM, 25–34v
Ohjekirja, oikeat ja väärät kytkennät
Moro,
mitä ohjekirjan kohdan 2 oikeanpuoleisimmat kytkennät "oikea/väärä" oikein tarkoittavat? Kummassakin kuvassa on kolme pistorasiaa ja jostain syystä ylempi kuva on ok ja alempi ei. Ei tuossa näytä olevan kyse edes maadoitetusta/maadoittamattomasta rasiasta...
Kysymykseen liittyvät kuvat
Zarr35–44vHei!
Tämä tarkoittaa että laitetta ei kannata kytkeä jatkojohdon perään - kolmas kuva tarkoittaa sitä ettei reitittimen virtaa ja lähetintä kannata kytkeä samaan rasiaan seinässä. Tosin allekirjoittanut on itse näin käyttänyt näitä jo vuosia ilman ongelmia.
AnttiAM, 25–34v
Toimiiko miten cisco kaapelimodeemi epc3825-reititin
Elii tarkoitus olisi jakaa wlani taloon, sähköverkon kautta. Epc3825 modeemi/reititin - powerlineadapter1-powerlineadapter2- sitten tuollainen halpa netwjorkin n300 reititin tukiasema? Mitä asetuksia joudun ottamaan huomioon?
Pertti7035–44vAinakin teoriassa pitäisi toimia ok. Kannattaa kuitenkin varmistaa, että sähköverkkoadapterit ovat kiinni samassa vaiheessa. Netwjorkin tukiasemasta voi joutua myös langatonta kanavaa vaihtamaan.
Itse hankkisin tässä tilanteessa esim. TP-Linkin wireless starter kitin, joka on hyväksi havaittu.
JuharjuM, 25–34v
Naapurin Powerline yhteys näkyy
Minulle on käytössä 3 kyseistä adapteria ja toimivat noin vuoden moitteetta.
Netti alkoi hidastua hiljattain radikaalisti ja selvittelin että saan adapterin kautta eri operaattorin ip osoitteen ilmeisesti joltain kerrostalon lukuisista naapureista. ADSL modeemista saan suoraan oikean osoitteen.
Mitenkäs tämä on mahdollisita vaikka napeista on salattu yhteys monta kertaa uudestaan ja välillä toimii. Talossa on luonnollisesti omat sähkötaulut mutta muuten talo on lähes 100v vanha.
Onko kaikissa adaptereissa sama salausvain?
ekiiiM, 25–34vHei!
Mielestäni tässä mallissa ei voi salausta rakentaa kuin kahden adapterin väliin. Suosittelen tekemään salauksen uudestaan, vain suojaamaton yhteys voi näkyä naapureille. Salausavain on aina laite kohtainen.
AnttiAM, 25–34v
Voiko pairata
voiko pairata esim dlinkin vastaavien tuotteiden kanssa. :-)
afmpagmapsgpnM, 17 tai alleHei,
Saattavat toimia, mutta näissä suosittelemme aina saman valmistajan ja vielä saman sarjan tuotteiden käyttöä. Yhteensopivuus ei siis ole taattu.
JuraNM, 25–34v
Päivitettävyys? Toimiiko Tenda P1000:n firmware?
Lemmy K45–54vHei!
Emme ole testanneet - en usko että on yhteensopiva.
AnttiAM, 25–34v
Nettiyhteys Huawei B315:sta reitittimeen TL-WR740N?
Onnistuuko tällä Netwjorkin ratkaisulla yhdistää nuo kaksi siten, että TL-WR740N saa internetyhteyden?
Eli käytännössä netwjorkin adapterit tulisivat Huawein LAN-porttiin ja TP-linkin WAN-porttiin?
Kiitos!
SmartHomeM, 25–34vHei,
Kyllä onnistuu.
JuraNM, 25–34v
Toimiiko näin?
Taloyhtiöömme tulee valokuitu ja huoneistoissa on ethernet-pistorasiat. Voinko saada tämän siis toimimaan kerrostalohuoneistossa liittämällä nämä suoraan pistorasioihin ja huoneiston ethernet-pistorasiaan? Tietokoneeni on nyt verkossa pelkällä ethernet-kaapelilla joka kulkee huoneiston läpi ja siitä pitäisi päästä eroon.
Tampio12325–34vHei,
Millainen reititin teillä on ? Vastaatko osoitteeseen asiakaspalvelu@verkkokauppa.com
IlkkapM, 18–24v
Toiminta vanhahkon Telewellin kanssa?
Pitäisi saada verkko Telewell EA510v3 C:stä kerrosta ylemmäs pöytäkoneeseen, eikä WLANit tunnu talon sisällä kantavan. Kyseisen laitteen manuaalista en löytynyt mainintaa homeplugista. Mahtaako toimia?
Runner18–24vHei!
kyllä toimii, nämä eivät ole millään tavalla riippuvaisia modeemista tai reitittimestä.
AnttiAM, 25–34v
hep. onko Netwjork PL1000 -laitteessa aes-suojaus aina päällä? Jos ei, miten aktivoidaan?
TRAU45–54vHei!
Paina ensin toisen sovittimen kyljessä olevaa nappia 2-3 sekunttia, kävele toisen sovittimen luo ja paina siinä olevaa samaista nappia 2-3 sekunttia. Nyt salaus on tehty.
AnttiAM, 25–34v
4 laitetta yhdessä salauksella?
Jos ostan neljä näitä laitteita, saanko rakennettua 4 pisteen verkon, jossa jokaisesta ethernet liikenne kulkee kaikkiin muihin salattuna?
Eli "napilla painalluksella" saa myös useamman laitteen salatun verkon.
PetuM, 55–64vKyllä periaatteessa, mutta yksi menee sihen, että adsl-modeemin portti tuodaan "sähköverkkoon" seuraavat kolme voi olla liityntäpisteitä johon voi tietokoneen tai muun (tv, blueraysoittimen tms) kytkeä.
Kyllä yhteys on salattu (ainakin valmistajan mukaan)
Vanha äijänkäppyräM, 45–54vHei,
Kyllä onnistuu. Tuohon löytyy myös suoraan hieman edullisemmin koko setti:
JuraNM, 25–34v
Miten tämän oletussalasanan saa vaihdettua toiseksi ettei naapuri pääse verkkoon kiinni
Haluan siis vaihtaa salasanan ettei naapurit pääse kotiverkkooni kiinni. Oletussalasanalla on riski että naapuri pääsee kiinni verkkooni
RekkukoM, 35–44vHei!
Tämä tulee muuttaa reitittimestä/modeemista - nämä salaavat vain kahden sovittimen välisen yhteyden nappia painamalla.
AnttiAM, 25–34v
Kun käytössä on ennestään Devolo dLAN 200 AVplus adaptereita voiko laitteita käyttää samaan aikaan?
dffg18–24vHei!
Pitäisi toimia, mutta koska tuo malli on käyttää vanhempaa standartia ei näistä saa maksimi nopeutta käyttöön.
AnttiAM, 25–34v
voiko laitteita olla samanaikaisesti käytössä 4 kappaletta
ljrr18–24v- IlkkapM, 18–24v
Entä Ciscon modeemi DNA/Welholta?
Harkitsen näitä mutta vaikea löytää tietoa tukeeko Ciscon EPC3825 kaapelimodeemi DNAlta tätä touhua?
aquito35–44vHei!
Kyllä toimivat, liittämällä tai palveluilla ei sinänsä ole väliä - jos modeemissa/reittitimessä on ethernet-portti/portit voi adapterit liittää siihen RJ-45 kaapelilla.
AnttiAM, 25–34v
Toimiiko Elisa Viihteen modeemin kanssa?
Eli kyseessä on ZyXEL P-2812HNU-F1 -series modeemi ja sivuilta en ainakaan löytänyt että tukisi Home Plug AVAV2 standardia. Joten saanko toimimaan?
KKSVM, 25–34vHei!
Toimii.
AnttiAM, 25–34v
