Kokemukset ja arvostelut
95 tuotearvostelua, sivu 1 / 4
- PesutulosTuotteen laatuKäyttömukavuus
Apk
Toimiva ja laadukas tuote. Ollut jo kovassa käytössä ja toimii niinkuin pitääkin. Toiminta näppäinten teksti/symboli näkyy hiukan huonosti
Hyde55–64v Tyylikkään näköinen
Bosch astianpesukone on tyylikkään näköinen, hiljainen ja hyvin astioita mahtuva laite.
Astianpesukone
Hiljainen, hyvä pesutulos.
- PesutulosTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hiljainen astianpesukone
Koneen valinnan ykköskriteeri oli hiljainen käyntiääni, ja kone on juuri sitä. Muutenkin astianpesukone on hyvä, tosin keskimmäisen korin täyttäminen niin, että mukaan mahtuu mahdollisimman paljon astioita, vaatii vielä vähän harjoittelua. Koneen asennus ja asennusajasta sopiminen menivät erittäin hyvin.
Marjariitta55–64v Laadukas tiskari
Hiljainen kone ja puhdasta jälkeä tulee. Myös kuivaustulos on hyvä.
Etusokkelo oli uutena kiero.
Antaisin viisi tähteä, mutta etusokkeli oli tullessaan kiero.
Astianpesukone
Luotettava, kestomalli
Pettymys
Koneelle luvatut keskeiset ominaisuudet eivät pitäneet käytännössä pääosin paikkaansa:
- Koneen äänentaso automaattiohjelmaa käytettäessä 45-60dB.
- Osa ruokalautasista jäi toistuvasti likaisiksi.
- Muoviastiat jäivät koritasosta riippumatta aina märiksi. Zeoliitti-kuivaus taitaa olla vain markkinakikka. Tiedustelin asiaa Boschin huollosta ja sanoivat, että tulisi käyttää erikseen suolaa ja kirkastetta. Kaupungissa, jossa asun, on vesi hyvin pehmeää, eikä oheista tarvetta ole edellisissä koneissamme ollut, eivätkä astiat jääneet näissä noin märiksi.
- koritasot laadukkaat
- taustavalo kätevä
Hinta-laatusuhteeltaan ko. kone oli huono investointi, eivätkä tuotetekstissä luvatut asiat pitäneet paikkaansa, joten palautin koneen, enkä Boschin koneita enää osta. Voi toki olla, että tämä ns. maanantaikappale, mutta Boschin tuotetuessa eivät olleet tätä mieltä.
tjt35–44v- PesutulosTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hiljainen ja pesee hyvin
Meillä on näitä perhepiirissä nyt kolme. En ryhdy vertailemaan muihin, mutta jos en olisi ollut tyytyväinen, niin olisin valinnut jonkun muun. Halvempia vaihtoehtoja on vaikka kuinka, tämä kannattaa ostaa oikeastaan vain jos haluaa hyvän :) .. Meille hiljaisuus oli se kriteeri mitä seurattiin ensin, nyt se on oikeastaan se, että odotukset ovat täyttyneet ja on helppo valita tuote jonka tuntee.
Jukka55–64vArvosteluun liittyvät kuvat
Puhdasta tulee
Ennestään tuttu merkki. Hyvät, näppärt säädöt keskitason orkeuden muutamiseksi. Ruokailuvälineille (veitset haarukat jne) ylhäällä oma tila, toimii hyvin. Hiljainen. Ja puhdasta ja kuivaa tulee.
hyvin toimii
Astiat puhdistuivat hyvvin.
Todella hyvä
Todella hyvä kone
korvaa hyvin vanhan tiskarin
Entinen arvostettu saksalainen tiskikoneemme hajosi yllättäen jo 10 vuoden käytön jälkeen niin, ettei sitä enää kannattanut korjata. Kauppiaan suosituksesta vaihdoimme merkkiä Boshiin. Muutaman päivän käytön jälkeen on joitakin ajatuksia Boshista entisen verrattuna.
Astiakorit ovat joustavampia kuin vanhassa. Ne eivät vaikuta yhtä tukevilta, mutta toisaalta vanhan koneen aterintason piikeistä aika moni oli mennyt käytössä poikki. Joustavuus voi olla hyväkin asia.
Jalallisten viinilasien kuivauspaikkoja on kiitettävän runsaasti.
Ylimmäinen aterintaso on helppo poistaa tieltä, jos keskitasolla astetaan korkeita astioita. Vanhassakin poistaminen oli mahdollista, mutta vaati osien irrottamista.
Bosh on hyvin hiljainen, mutta niin oli entinenkin, en havaitse merkittävää eroa niiden välillä.
Asennustarvikkeissa mukana oleva vedenpoistoletkun kiristin ei sulje viemäriliitosta ihan tiiviiksi ainakaan meillä. Vanhasta koneesta otettu klemmari hoitaa asian.
Antaisin mielelläni lopullisen arvioni vasta 10 vuoden käytön jälkeen.
merkinvaihtanut65 tai yliArvostelu kirjoitettu sivustolla bosch-home.com(Ulkoinen palvelu) (Avautuu uuteen välilehteen)
Loistava pesutulos nopeasti
Pesutulos on ollut tähän mennessä erinomainen ja 60°C asteen nopea pesu 1h 35min on ollut todella hyvä. Koneen korit ja kiskot ovat jotenkin heppoisen oloisia ja ne liukuvat hiukan huonosti. Siitä 1 tähti pois. Kokonaisuudessa ole kuitenkin tyytyväinen koneeseen.
Toimii hyvin ja tulee puhdasta.
Erittäin hyvä tuote
Hyvin kuivaava kone
Hintaluokkassaan perus perheen tarvitsevat ominaisuudet sisältävä kone. Kolme koritasoa hyvä, mutta ylimmän tason muokattavuus (esim, vain puolet käytössä) olisi plussaa, samoin enemmän ulos tulevat koritasot.
Astianpesukone
Toimii hyvin
Hyvä kone
Hyvä astianpesukone. Pesee puhtaaksi.
hyvä
hyvä astianpesukone
pitkäikäinen
kestävä ja hiljainen
- PesutulosTuotteen laatuKäyttömukavuus
Hyvä kone
Hiljainen tiskikone usealla pesu ohjelmalla.Koneessa voi valita puolitäytön mikä helpottaa huomattavasti jos tiskiä ei tule koneen täydeltä.Hyvä pesutulos
Anne45–54v Vastaa erittäin hyvin odotuksia
Hiljainen, pesee hyvin, paljon parempi kuin edellinen.
Erinomainen astianpesukone
Erinomainen astianpesukone! Pesee astiat todella puhtaiksi, toimii hiljaisesti ja säästää paljon aikaa. Helppokäyttöinen ja siinä on useita ohjelmia eri tarpeisiin. Olen erittäin tyytyväinen ostokseen, arvosana 5/5.
