Acer ET430K 43" 4K-näyttö
Tuotteen kuvat ja videot
Hintatiedot
Saatavuustiedot
- 3840 x 2160, 43"
- 10-bit värisyvyys, 1,07 mrd. väriä
- Mattapintainen IPS-paneeli
- Mainiot liitännät (mm. HDMI 2.0, DP)
- Massiivinen koko, upea katselukokemus
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
- Long hidden loading text to make placeholder look 2 lines highloading ratings0,00
Maksupalvelut
- 16%
- 26%
- 310%
- 433%
- 543%
- Vastinetta rahalleArvosana 4.2/54,2
- Tuotteen laatuArvosana 3.7/53,7
- KuvanlaatuArvosana 4/54,0
Kiva näyttö jos tehot riittää
Arvosana 5/5Näyttö on valtava verrattuna 32 full hd vanhaan näyttöön, kuva on reunoilta hiukan tummempi kuin keskeltä normi asetuksilla siksi 4 tähteä kuvanlaadusta. Kuvan palaminen ruutuun ei ole häirinnyt kun olen käyttänyt screensaveria joka käynnistyy noin 10 minuutin kuluttua jos PC :idlaa silloin kuva ei pala ruutuun ollenkaan vaikka pidän usein parikin päivää samoja ikkunoita taustalla. Käytän 1070 näytönohjainta mitä voin lämpimästi suositella tämän resoluution kanssa, aikaisemman full hd:n kanssa harvoin eded GPU:n tuulettimet pyörähtivät mutta tämä vaatii vähän enemmän tehoa ni minimi pelaamiseen omasta mielestä olis joku 1070, prossuna on tällä hetkellä Core i5-9600K. Itsellä en ole huomannut kuolleita pixeleitä enkä mitään muutakaan haittaa, reunojen tummuudenkin huomasin kun luin näitä arvosteluita ja huomasin katsoa reunoillekkin.
VVVVM, 35–44vKoodarin näyttö
Arvosana 5/5Tätä on hieno käyttää koodauksessa, kun on tilaa monille ikkunoille!
TuneroM, 35–44vToimii kuten pitääkin
Arvosana 5/5Näyttö toimii hyvin kuten pitääkin. Näytön koko ja resoluutio ovat juuri sopivia.
Timo HM, 45–54vLoistava hinta/laatusuhde
Arvosana 5/5Sain tuotteen hintaan 399€ ja tällä hinnalla näyttöä on vaikea voittaa. 4k ips paneeli on erinomainen vaikkakin hieman turhan kiiltävä paikkapaikoin. Hdr tuki on myös plussaa vaikka ei kovinkaan erikoinen ole, muuten kuin 10 bit värien toistossa. Ainoa miinus on näytön käyttöliittymä. Napit ovat epämiellyttävästi näytön takana ja näytön kirkkaus resetoituu aina 100% kun käytät hdr moodia. (Tai sitten vain olen missannut jonkin asetuksen.)
Tuima soundi18–24vTodella mahtava näyttö!
Arvosana 5/5Näyttö on todellakin valtavan kokoinen, pari viikon jälkeen vieläkin totuttelemista.
Vaan nyt työpöydälle mahtuu kerralla näkyviin kaikki tarvittavat ikkunat.
Painnikkeiden sijoittelu voisi olla parempi, vaikka hyvin näinkin pärjää.
KoodariM, 45–54vMassiivinen näyttö halvalla
Arvosana 5/5Näyttö on todella iso! Kuvissa se ei oikein pääse oikeuksiinsa koon suhteen. Pohdin pitkään ostanko tämän vai pienemmän näytön ja lopulta päädyin tähän kun meinasi loppua ruudulta tila kesken. Sitä ongelmaa ei tule tällä näytöllä. Värit hyvät omassa käytössä ja kohtuulliset kuvansäädöt varmistavat näkyvyyden myös vaihtelevissa olosuhteissa (esim. huoneen valon muuttuessa). Hetki meni tottua isompaan näyttöön (27" -> 43") mutta yllättävän nopeasti sekin kävi.
Cluo25–34vRahalle vastinetta
Arvosana 5/5Ei ollut hinnalla pilattu ja pelittää hyvin. Menee hyvin ihan pelinäyttönäkin. Kannattaa ostaa toi jalka myös niin saa säädettyä sopivalle korkeudelle ja kulmaan. Äänet on aika perus mutta toimii kunhan on hyvä headsetti pelaamiseen.
Nisse735–44vTätä mä oon aina halunnu
Arvosana 5/5Hieno näyttö joka tekee moninäyttösijoittelun erillisille näytöille tarpeettomaksi.
sepiM, 45–54vHyvä iso ruutu
Arvosana 5/5Ruutu on ollut nyt käytössä noin 8kk ja kokemukset on pelkästään positiivisia päivittäisestä käytöstä.
Kuva on oikein hyvä. Mitään ns. kiinnipalaneita haamukuvia ei ole eikä muitakaan kuvaan liittyviä ongelmia.
Tähän pikkurahalla vielä 5 vuoden takuulaajennuksenkin joten Acerinkin uskalsi ostaa.
Kaksi asiaa kannattaa ruutua ostaessa harkita etukäteen
- se on ISO ja suora. Omassa yleiskäytössä toimii oikein hyvin mutta pelaamista varten kannattaisi harkita kaarevaa ruutua näin isossa koossa.
- käyttöliittymän napit on ikävästi oikeassa reunassa ruudun takana. Jos haluaa useammin säädellä jotain asiaa niin tuo voi vaivata.
kontrasti45–54vTyötehoseura varmaan suosittelisi
Arvosana 5/5Ostin tämän 4K näytön päivittäiseen työkäyttöön. En pelaa enkä katsele sillä elokuvia. Minulla on ollut aiemmin kaksi 27" FullHD-monitoria, joilla olen työni tehnyt. Heitin monitorit pois - eikä ikinä enää ole palaamista niihin pikkunäyttöihin.
Pienen totuttelun ja parin päivän niskakivun jälkeen työteho on noussut ihan huippuunsa. Tämä 4K-näytön pinta-ala vastaa helposti neljää monitoria ja kuvan laatu, näytön kirkkaus ja vilkkumattomuus ja ja ja ... tämä on hyvä.
Pari miinusta toki:
- korkeussäätöä ei ole
- vaaleat kohdat palavat yllättävän nopeasti ruutuun, mutta ei pahasti. Silleen hempeästi. Ei häiritse toimistokäytössä.
- käyttöliittymä on ihan hirveä, eli ne napit mitä pitää sokkona kouria monitorin takaa
- joskus näyttö välähtää mustana (kerran parissa päivässä?). Näytönohjaimena pari vuotta vanha ASUS Radeon R9 380 display portin kautta kiinni - varmaan joku virkistystaajuusongelma, mutta ei häiritse ni en ole jaksanu selvittää.
Mutta kaikesta näistä huolimatta suosittelen varauksetta. Ainakin tämmöisen koodarin työpöydälle. Äänenlaadusta en tiedä, koska taustamusiikki tulee omasta järjestelmästään.
JukkaM, 35–44v- Lue kaikki 30 tuotearvostelua





