Kommentoi arvostelua
Lähetä kommentti arvostelulle
Laadukas laajakulma
Canonilla ei ainakaan toistaiseksi ole EF-M objektiiveja L-sarjan luokituksella; jos olisi, niin tämä laajakulmazoom voisi hyvinkin olla sellainen. Eli kaikkinen laatu, kuvan tai muutoin, ei jätä paljoa toivomisen varaa.
Tuottaa kelvollista piirtoa myös suurimmalla aukolla ja kuvanvakain toimii mallikkaasti, eikä AF hidastele riittävässä valossa. Suodinkierre on 55 mm, mikä harmittavasti ei ole sama myös 18-55 peruszoomissa. Suotimen laadussa ei kannata tinkiä pätkääkään ja korkeareunaisia polarisaatiosuodattimia tai step-up sovitteita käytettäessä vinjetointi vaanii lyhimmällä polttovälillä.
Jos oma kuvaamistarve ja -tyyli ovat yhteensopivia objektiivin kompaktin koon saneleman rajoittuneen valovoiman kanssa, niin on hyvä hankinta, joka saa toivomaan Canonilta uutta kunnianhimoisempaa EF-M kamerarunkoa. Huomionarvoista on, että EOS M voi tarvita ohjelmistopäivityksen versioon 2.0.2 tai uudempaan, jotta objektiivi toimii oikein. Päivityshän tuo muitakin parannuksia kameran toimintaan.
