Vastaa kysymykseen
Lähetä vastaus kysymykseen
DNA Welhokaista
Taloyhtiössäni on käytössä ilmainen DNA Welhokaista, joka on toteutettu ethernet tekniikalla. Seinääni on upotettu kaappi, jossa rj45 jakamo kaapeli. Soveltuuko tämä laite kyseiseen paikkaan reitittimeksi ja saan netin toimimaan? Ideana olisi että jakamosta tulee piuha WAN porttiin, ja sitten kytken parista ethernet portista kaapelit 2data ja 4data kohtiin kaapissa. Ymmärtääkseni näin saan netin toimimaan suoraan tietokoneeni verkkokorttiin joko olohuoneen tai makuuhuoneen datarasiasta? Huomasin myös että tuotteesta on uudempi versio olemassa mallinimellä RV320-WB-K9-G5. Mitä eroa näissä laitteissa on keskenään ja millainen saatavuus laitteella olisi? Vielä lopuksi voitteko suositella minulle tätä ratkaisua vai millainen reititin olisi järkevää ostaa? DNA:n asiakaspalvelussa sanovat että hommaa "ethernet reititin". Olen aivan hukassa, millaista laitetta minun pitää etsiä hintaluokassa max. 300 euroa? Ei haittaa vaikka langaton lähiverkko toteutetaan sitten erillisellä laitteella jommassa kummassa huoneessa. Kiitokset kaikista vastauksista jo etukäteen.
