Verkkokauppa.com tuo pääkaupunkiseudulle historiansa nopeimmat toimitukset – "Jopa 60 000 tuotteen valikoima tunnissa kotiovelle"

Mediatiedote, 21.2.2023

Verkkokauppa.com on aloittanut tunnin kotiinkuljetusten tarjoamisen yhteistyössä teknologiayritys Woltin kanssa. Uusi toimitustapa käsittää jopa 85 % yrityksen valikoimasta ja on saatavilla suoraan Verkkokauppa.comin verkkosivustolta. Tilauksia toimitetaan alkuun 44 postinumeroa* kattavalle alueelle Helsingissä ja Espoossa.

Woltin lähettikumppani noutaa paketin Verkkokauppa.comin myymälän pakettiautomaatista.

Wolt kuljettaa Verkkokauppa.comin tilauksia mm. Espoon Tapiolaan ja Helsingin Herttoniemeen. Tunnin kotiinkuljetuksen keskiverto toimitusaika on Woltin mukaan jopa alle 30 minuuttia. Kuva: Teemu Riihelä / Verkkokauppa.com

Laajasta kodinelektroniikkavalikoimastaan tunnettu Verkkokauppa.com vastaa nopeiden toimitusten kasvaneeseen kysyntään aloittamalla yhteistyön Woltin kanssa. Toimitus luvataan asiakkaan kotiovelle tunnin sisällä, mikäli tilaus tehdään aukioloaikojen puitteissa 7,5 kilometrin säteeltä Helsingin myymälästä. Tilaus tulee olla tehtynä tuntia ennen myymälän sulkeutumista ja palvelun lähtöhinta on 7,49 euroa.

”Olemme viime vuoden aikana investoineet merkittävästi automatisoituun toimitusketjuun Helsingin toimipisteessä, mikä mahdollistaa markkinoiden nopeimman toimituksen ennenäkemättömän laajalle valikoimalle. Kokeilimme ensimmäisiä pikakuljetuksia jo vuosituhannen alussa, ja yhteistyö on luontainen askel yhtiömme edelläkävijyyden matkalla. Nyt meillä on toimitusmalli, joka vastaa aidosti myös verkkokauppamme nopeuteen”, avaa Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Panu Porkka.

Uuden tunnin kotiinkuljetuksen toimitusalueella asuu Helsingissä ja Espoossa yhteensä yli 300 000 ihmistä.

"Haluamme tarjota kuluttajille ja yrityksille markkinoiden parhaan asiointikokemuksen. Wolt-yhteistyön myötä pystymme jatkossa toimittamaan suurimman osan valikoimasta eli noin 60 000 erilaista tuotetta huomattavasti kilpailijoita nopeammin ja edullisemmin”, kommentoi Verkkokauppa.comin myyntijohtaja Pekka Litmanen.

Toimitustapa on saatavilla heti Helsingin varastosta löytyville tuotteille, ja koon puolesta palvelu kattaa tilaukset aina muistikorteista mikroaaltouuneihin.

"Tuotteiden käsittelyä helpottavan varastoautomaatiojärjestelmä AutoStoren lisäksi yhteistyön keskiössä on viime syksynä Helsingin myymälään avattu Noutolokerikko, jonka kautta nyt myös tunnin kotiinkuljetuksella tilatut tuotteet voidaan luovuttaa Woltin lähettikumppaneille”, Litmanen summaa.

Tavoitteena laajentaa tunnin kotiinkuljetus Verkkokauppa.comin kaikkiin myymälöihin

Tunnin kotiinkuljetus perustuu Woltin viime vuonna lanseeraamaan Wolt Drive -palveluun, jonka avulla asiakas voi tilata ostoksillensa välittömän kotiinkuljetuksen suoraan valitsemansa myyntipaikan verkkosivulta. Kuljetuksista vastaavat Woltin lähettikumppanit.

20. helmikuuta alkanutta yhteistyötä on tarkoitus laajentaa myöhemmin myös Verkkokauppa.comin Pirkkalan, Raision ja Oulun myymälöihin.

"Verkkokauppa.comin ja Woltin yhteistyö tuo aivan massiivisen valikoiman tuotteita asiakkaiden saataville supernopealla kotiinkuljetuksella. Nyt kuluttajat voivat ostaa lähes mitä tahansa kaiuttimista kuumemittariin ja saada sen kotiovelleen alle tunnissa. Verkkokauppa.com on Suomessa todella tunnettu brändi ja verkkokaupan edelläkävijä, jonka kanssa on ilo kehittää uusia tapoja palvella kuluttajia”, sanoo Woltin Suomen maajohtaja Joel Järvinen.

*Kuljetusalueet postinumeroittain: 00100, 00120, 00130, 00140, 00150, 00160, 00170, 00180, 00200, 00210, 00220, 00230, 00240, 00250, 00260, 00270, 00280, 00290, 00300, 00310, 00320, 00330, 00340, 00350, 00380, 00500, 00510, 00520, 00530, 00540, 00550, 00560, 00570, 00580, 00590, 00600, 00610, 00810, 00840, 02100, 02110, 02120, 02150, 02160

Pekka Litmanen
Myyntijohtaja, Verkkokauppa.com