Verkkokauppa.com lahjoitti 300 lemmikkipetiä Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle

Tiedote, 22.08.2022

Helsingin eläisuojeluyhdistys sai elokuussa tukea toiminnalleen, kun Verkkokauppa.com lahjoitti eteenpäin yhteensä 300 laatuvirheen vuoksi myyntiin kelpaamatonta lemmikkipetiä. Petejä myydään nyt HESY-puodin kautta alennettuun hintaan, ja tuotot käytetään lyhentämättömänä kodittomien eläinten hyväksi.

Koirapehmolelu lemmikkipedin päällä

Tuore lahjoitus on jatkoa HESYn ja Verkkokauppa.comin jo pidempään jatkuneelle yhteistyölle. Kuva: HESY

Koirille suunnatut Poppy & Piper -pedit kuuluvat Verkkokauppa.comin laajaan lemmikkitarvikevalikoimaan mm. ruoka-, lelu-, ja terveystuotteiden lisäksi.

"Myymme kyseisiä petejä useassa koossa, mutta nämä lahjoitetut XXL-kokoiset pedit tulivat varastollemme normaalia vajaammin täytettyinä. Tästä johtuen emme voineet laittaa niitä itse myyntiin", kommentoi Verkkokauppa.comin lemmikkitarvikkeista vastaava tuotepäällikkö Miiri Ylönen.

Täyttövirheestä huolimatta pedit otettiin lämpimästi vastaan niin HESYn koirien kuin HESY-puodin asiakkaidenkin keskuudessa. Tuore lahjoitus on jatkoa HESYn ja Verkkokauppa.comin jo pidempään jatkuneelle yhteistyölle.

"Lahjoitamme kaikki päiväysvanhat, mutta käyttökelpoiset ruoat sekä myymättä jääneet lemmikkitarvikkeet HESYlle. Yhteistyön myötä haluamme omalta osaltamme tukea yhdistyksen toimintaa ja eläinten hyvinvointia", Ylönen jatkaa.

Lahjoitettavaksi sopivia lemmikkitarvikkeita HESY noutaa Verkkokauppa.comin varastolta noin joka toinen kuukausi.

"Meille on ensiarvoisen tärkeää, että tuotteemme tulevat tarpeeseen ja kestävät käytössä pitkään, olipa kyse sitten myytävästä tai lahjoitettavasta tavarasta. Suuri kiitos Helsingin eläinsuojeluyhdistykselle, että yhteistyömme ansiosta nämäkään pedit eivät menneet hukkaan vaan pääsevät hyvään käyttöön siellä missä tarve on suurin", kommentoi Verkkokauppa.comin vastuullisuuspäällikkö Johanna Stenbäck.

Verkkokauppa.comin vastuullisuustyöstä kerrotaan lisää yhtiön vastuullisuussivuilla.

vastuullisuus@verkkokauppa.com