Verkkokauppa.com valittu Suomen innovatiivisimpien yritysten joukkoon

Lehdistötiedote, 17.6.2021

Verkkokauppa.com on palkittu yhtenä Suomen innovatiivisimmista yrityksistä. Yritysten innovatiivisuudesta on ensimmäistä kertaa kysytty suomalaisilta kuluttajilta Hanken Svenska handelshögskolanin Finnish Innovation Index (Suomalainen Innovaatioindeksi) -tutkimuksessa, ja sen avulla on listattu suomalaisten kuluttajien mielestä innovatiivisimmat yritykset. Verkkokauppa.com sijoittui top-10 -yhtiöiden joukkoon. Muita sijoittuneita yhtiöitä on mm. Fiskars Group, F-secure ja Fazer Group.

Kuluttajien kokemuksiin perustuva tutkimus on kehitetty yhteistyössä Norwegian School of Economicsin kanssa ja indeksi on käytössä jo kuudessa maassa. Tutkimuksessa on selvitetty miten kuluttajat määrittävät yrityksen innovatiivisuuden ja kiinnostavuuden kokemustensa perusteella. Tutkimukseen osallistui noin 2 500 kuluttajaa, jotka arvioivat 53 yrityksen innovatiivisuutta.

”Me Verkkokauppa.comissa olemme äärimmäisen innoissamme ja ylpeitä sijoituksesta. Kannustamme verkkisläisiä luovuuteen ja ideointiin, ja pidämmekin tämän myötä saavuttamaamme spontaania ja osallistavaa ideointikulttuuria yhtenä kilpailutekijöistämme. Haluamme auttaa asiakkaitamme toteuttamaan intohimojaan ja verkkokaupan pioneerina olemme oppineet, että se vaatii meiltä jatkuvaa uusiutumista, ” iloitsee Panu Porkka, Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja.

Innovaatioindeksin avulla yritys saa tietoa kuluttajien näkemyksistä ja sen avulla pyritään löytämään keinoja asiakasuskollisuuden ja houkuttelevuuden lisäämiseksi tuotteiden ja palveluiden kehittämisessä sekä asiakasdatan luotettavassa hyödyntämisessä.

Marja Mäkinen, Head of Investor Relations and Corporate Communications
Verkkokauppa.com Oyj
marja.makinen@verkkokauppa.com
puh. 040 671 2999

Verkkokauppa.com auttaa asiakkaitaan toteuttamaan intohimojaan tarjoamalla laajan noin 70 000 tuotteen valikoiman. Verkkokauppa.com Oyj palvelee kuluttaja- ja yritysasiakkaita verkkokaupan, myymälöiden, 24h kioskin ja noutopisteverkoston kautta sekä nopeilla toimituksilla ja erilaisilla palveluilla. Suomen suosituimpana ja vierailluimpana verkossa toimivana kotimaisena vähittäiskauppana, yhtiön toimitukset tavoittavat noin 70 prosenttia suomalaisista seuraavan päivän aikana. Yhtiöllä on neljä jättimyymälää: Oulussa, Pirkkalassa, Raisiossa ja Helsingin Jätkäsaaressa, jossa yhtiön pääkonttori myös sijaitsee. Verkkokauppa.com tarjoaa työpaikan yli 700 henkilölle. Yhtiön osake on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalla kaupankäyntitunnuksella VERK.