Yli 150 suomalaisyritystä haki mukaan Verkkokauppa.fi:hin – uusi sivusto avautuu syyskuussa

Lehdistötiedote, 25.8.2020

Verkkokauppa.com avaa kotimaan suosituimman verkkokaupan oheen pelkästään suomalaisyrityksille omistetun sivuston syyskuussa 2020. Haku huipentuu tulevana torstaina pitchaustilaisuudessa, jossa kiinnostavimmat hakijat esittelevät tuotteensa suoraan Verkkokauppa.comin paneelille ja liveyleisölle verkon välityksellä.

Suomalaisten verkko-ostaminen on kiihtynyt entisestään kuluneen vuoden aikana – pelkästään tammi-heinäkuussa Verkkokauppa.comin 2020 kävijämäärät kasvoivat lähes 20 prosenttia. Yhtiö uskoo monen siirtäneen osan asioinnistaan verkkoon pysyvästi kuluneen kevään kokeilujen rohkaisemana.

Verkkokauppa.com haluaa Suomen suosituimpana verkkokauppana auttaa suomalaisia yrityksiä vakauttamaan toimintaansa erityisesti koronakriisin keskellä, ja avaa siksi uuden sivuston, joka on omistettu vain suomalaisyrityksille. Haku Verkkokauppa.fi:hin on ollut auki kesän ajan ja mukaan on voinut hakea millä tahansa kotimaisella innovaatiolla.

“Haun tulokset ylittivät odotuksemme täysin, kun mukaan haki yli 150 yritystä. Yrittäjien palaute oli selvää: digitaalinen myyntikanava on ollut monella mielessä, ja juuri tämänkaltaista tekoa kaivattiin vallitsevassa tilanteessa. Oli hienoa nähdä, että kotimaiset yritykset luottavat meihin, ja pääsemme nostamaan heidän tuotteitaan esille”, sanoo Verkkokauppa.comin toimitusjohtaja Panu Porkka.

Verkkokauppa.comin tavoitteena on koota uudelle .fi-sivustolle mahdollisimman laaja ja kiinnostava valikoima kotimaisten yritysten tuotteita. Tuotteet päästään esittelemään sivuston kautta Verkkokauppa.comin kävijöille, joita oli yksin viime vuonna yli 70 miljoonaa.

Haun kautta löytyneiden tuotteiden lisäksi sivustolle tuodaan Verkkokauppa.comin jo valikoimasta löytyvät kotimaiset tuotteet ja valikoiman laajentamista jatketaan aktiivisesti.

Finalistit on nyt valittu – näihin yrityksiin kannattaa tutustua

Kesällä startanneen haun viimeisessä vaiheessa 20 finalistiyrityksen tehtävänä on vakuuttaa Verkkokauppa.comin paneeli siitä, että heidän tuotteensa voittavat suomalaiset puolelleen. Hakutilaisuutta voi seurata kuka tahansa Verkkokauppa.comin Facebookissa ja YouTube-kanavalla 27.8.2020 klo 14 alkaen. Tilaisuuden juontaa Jussi Heikelä.

“Luvassa on historiallinen tapahtuma, kun teemme yleisön edessä päätökset siitä, mitkä yritykset ovat mukana Verkkokauppa.fi:ssä. Kotimaiset tuoteinnovaatiot kulkevat tällä hetkellä kovalla tasolla ja olemme todella innoissamme, että saamme niitä kohta lisää valikoimaamme. Otamme jälleen kerran harppauksen kohti uutta ja kehitämme tuotevalikoimaa ennakkoluulottomasti”, Porkka kertoo.

Katso tästä esimerkkejä Verkkokauppa.fi:hin mukaan hakevista yrityksistä:

• StepOne Tech: Muuntaa perinteisen bensa-auton tai moottoripyörän käyttämään biopolttoainetta (Pirkkala)
  • Supermaila Oy: Maailman parhaiksi kutsutut, hiilikuidusta valmistetut jääkiekkomailat (Helsinki)
  • Nordic 24/7 Services Oy: Pelaajien suosimat, juomateollisuudelle suunnitellut design-kylmälaitteet (Espoo)
  • Xortec: Vesivuotovahti suomalaiselta IoT-pioneerilta (Lempäälä)
  • EcoFurn: Ekologisen kiertotalouden periaatteet toteuttavat puutarha- ja keittiötuotteet (Järvenpää)
  • Seloy Live Oy: SHINE-älypeili (Huittinen)
  • Pari Vesaa ja Masa Oy: Antimikrobinen kosketussuojain epäpuhtauksia vastaan (Virrat)
  • Nice Smile Oy: Eettiset ja ekologiset hampaidenvalkaisutuotteet kotikäyttöön (Tampere)
  • Aurora Nutrients Oy: Terveellinen energiajuoman korvike pelaajille (Nokia)
  • Brunberg: Ensi vuonna 150 vuotta täyttävän suklaatehtaan herkut (Porvoo)
  • Neurosonic: Värähtelevät huonekalut rentoutumiseen, parempaan uneen ja kokonaisvaltaiseen palautumiseen (Oulu)
  • Artome: Kotiteatterijärjestelmiä huonekaluihin sulautettuna (Heinola)
  • Teatiamo: Ekologiset design-seksivälineet (Rovaniemi)
  • Lola&Lykke: Terveydenhoidon ammattilaisten kanssa kehitetyt äitiystukivyöt ja imetystuotteet (Helsinki)
  • Jalotakka: Kotimaiset teräshormit, pihagrillit ja kesäkeittiöt (Kotka)
  • PetHolic.Net: Biohajoava kissanvessa (Kerava)
  • The Good Guys: Luomukombuchaa valmiina tai starttipaketti kotivalmistukseen (Pirkkala)
  • Desiot: Valopilleri - Designvalaisin (Helsinki)
  • Relax Saunavihta: Tekovihta, joka valmistetaan kierrätettävästä materiaalista (Suonenjoki)
  • GoSleep: Powernap Pod (suom. Unimuna) on patentoitu suomalainen innovaatio, jonka suojissa väsyneet lentomatkustajat nukkuvat ja rentoutuvat maailman lentokentillä. Unimunat on nyt saatavilla myös organisaatioille, jotka haluavat aidosti pitää parempaa huolta oman henkilöstön jaksamisesta, hyvinvoinnista ja onnellisuudesta. (Pieksämäki)

Seppo Niemelä, markkinointi- ja viestintäjohtaja

Verkkokauppa.com on Suomen tunnetuin ja vierailluin verkossa toimiva kotimainen vähittäiskauppa, jonka tavoitteena on olla asiakkailleen todennäköisesti aina halvempi paikka tehdä ostoksia. Verkkokauppa.com myy tietotekniikkaa, viihde-elektroniikkaa, lelu-, peli-, urheilu-, lemmikki- ja lastenhoitotuotteita sekä asennuspalveluita verkkokaupan, Helsingin, Pirkkalan, Raision ja Oulun myymälöiden sekä 2500 Postin ja Matkahuollon noutopisteiden kautta. Verkkokauppa.com on perustettu 1992 ja sen pääkonttori sijaitsee Jätkäsaaressa, Helsingissä. Verkkokauppa.com on listattu Nasdaq First North Finland -markkinapaikalle ja sen palveluksessa työskentelee yli 650 työntekijää.